Žádost o zprostředkování kontaktu
01. Identifikační číslo
014
02. Kód
014
03. Pojmenování ( název ) životní situace
Žádost o zprostředkování kontaktu
04. Základní informace k životní situaci
Ministerstvo vnitra na základě písemné žádosti o zprostředkování kontaktu občana staršího 15 let zprostředkuje kontakt s jiným občanem .
Uvedený kontakt spočívá v písemném oslovení kontaktované osoby, po její jednoznačné identifikaci, kdy Ministerstvo vnitra této osobě sdělí kontaktní údaje osoby, která ji hledá.
V případě úhrady správního poplatku zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, se jako variabilní symbol uvede číslo ve tvaru 1111…., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem (čtyřmístné nebo trojmístné číslo) – např. 11116823, u trojmístných koncovek např. 1111297 (variabilní symbol nemůže obsahovat tečky, čárky, pomlčky, písmena, mezery, apod.). První čtyři číslice variabilního symbolu jsou v tomto případě vždy jedničky! Specifický symbol: 433. Jako zpráva pro příjemce se uvede jméno a příjmení kontaktující osoby, případně osoby, která je předmětem daného podání (kontaktované osoby).
Podpis na žádosti musí být úředně ověřen; to neplatí, žádá-li občan osobně na výše uvedených úřadech. Žádost může být podána elektronicky a musí být opatřena elektronickým podpisem, také může být podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.
- pokud se kontaktovanou osobu nepodaří v informačním systému evidence obyvatel jednoznačně identifikovat.
- pokud kontaktovaná osoba nemá trvalý pobyt na území České republiky.
- pokud kontaktovaná osoba zemřela a zároveň byla ve vztahu ke kontaktující osobě osobou blízkou.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat ( podat žádost apod.)
K jednání je oprávněn:
- občan České republiky starší 15 let
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
07. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Písemným podáním žádosti o zprostředkování kontaktu.
08. Na které instituci životní situaci řešit
Vyplněnou žádost lze podat na matričním úřadě, na obecním úřadě obce s rozšířenou působností, na krajském úřadě nebo na Ministerstvu vnitra .
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor správní – úsek matriky, ohlašovny, cestovních dokladů, KPOZ
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při podání žádosti o zprostředkování kontaktu je občan povinen:
- vyplnit a podepsat žádost o zprostředkování kontaktu,
- předložit platný občanský průkaz.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o zprostředkování kontaktu je k dispozici na matričních úřadech, na obecních úřadech obce s rozšířenou působnosti, na krajských úřadech a na Ministerstvu vnitra.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za podání žádosti o zprostředkování kontaktu zaplatí občan České republiky správní poplatek ve výši 500,- Kč formou kolkové známky nebo v hotovosti nebo zasláním na účet Ministerstva vnitra.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
–
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli vyžadovány
–
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost může být podána elektronicky a musí být opatřena elektronickým podpisem, také může být podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
–
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
–
21. Nejčastější dotazy
–
22. Další informace
–
23. Informace o popisovaném postupu ( o řešení životní situace) je možné získat jaké z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody jak je řešit
–
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor správní – úsek matriky, ohlašovny, cestovních dokladů, KPOZ
26. Kontaktní osoba
Taťána Klimasová – tel: 596 805 938, e-mail: tklimasova@mesto-senov.cz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.07.2010.
28. Popis byl naposledy aktualizován
20.10.2010.
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
–